• hirek.png

Új játékvár és a közterületek karbantartását segítő eszközbeszerzésre nyert pályázati támogatást Felsőpakony. A Magyar Falu programban a játszótéren lebontott csúszda helyére tervezett héttornyú kalandvár beszerzéséhez ötmillió forint támogatást sikerült elnyerni.

A közterületek karbantartása céljából pedig eszközbeszerzésre tizenötmillió forintot nyert az önkormányzat. Mindkét pályázati körben a maximálisan elérhető támogatást sikerült megszerezni a településnek.

A játékot és a munkagépeket megrendelték, a szállításra és telepítésre a kivitelező cég 10-12 hetet ígért.

Magyar Ezüst Érdemkereszt kitüntetésben részesült Szücsné Balázs Julianna, az Érdi SZC Kossuth Zsuzsanna Szakképző Iskola és Kollégium szakmai igazgatóhelyettese. A kitüntetést Magyarország Köztársasági Elnöke adta át magas színvonalú pedagógiai és szakmai vezetői tevékenységének elismeréseként augusztus 17-én. 

Szücsné Balázs Julianna az Eötvös Loránd Tudományegyetem Természettudományi Karán 1985-ben szerezte okleveles matematikus diplomáját. 1993-ban lépett a tanári pályára az akkor még 219. számú Ipari Szakmunkásképző Iskola nevet viselő oktatási intézményben, amely őselődje jelenlegi munkavégzési helyének.

1998 januárjában a Juhász Gyula Tanárképző Főiskolán kitüntetéses oklevéllel számítástechnika szakos tanári képesítést, majd 2010 januárjában a Nyíregyházi Főiskola mesterszakán okleveles matematika tanár diplomával középiskolai tanári végzettséget szerzett.

2008-ban szakmai igazgató helyettesi megbízást kapott.

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen 2012 decemberében sikerrel tett eleget tanulmányi kötelezettségének és szakvizsgázott pedagógus, közoktatás-vezető lett.

A ma már Érdi SZC Kossuth Zsuzsanna Szakképző Iskola és Kollégium néven működő oktatási intézménynek megbízása óta folyamatosan kiemelkedő munkabírású, a tantestület tagjai által nagyra becsült szakmai vezetője. Ebben a tanévben ünnepli az iskola 30. évfordulóját, amely időszak alatt Szücsné Balázs Julianna is számos alkalommal bizonyította az intézmény iránti hűségét.

Jelentős szerepet vállal az iskola külső arculatának pozitív alakításában, rugalmas, a diákok számára kedvező lehetőségeket teremtő kapcsolatot ápol a szakképzésben résztvevő szakmai- és gazdálkodó szervezetekkel. Jelentős részt vállal az állandóan változó szakképzési irányelveknek minden tekintetben megfelelő képzési formák felkutatásában, és a duális szakképzés kiépítésében. Szorosan együttműködik a gyakorlati oktatás szereplőivel. Évről évre felel a beiskolázásért és az ahhoz kapcsolódó marketing tevékenységért.

Soha el nem fogyó türelemmel segíti a tantestület és a diákok munkáját. Vezetőtársként mindig lehet rá számítani - írja a Kossuth Zsuzsanna Szakképző Iskola oldala.

A képzési paletta bővítése a cél az örkényi Pálóczi-Horváth István Szakgimnáziumban. Az intézménynek eddig 25 felnőttképzési programja volt, azonban a szakképzés átalakítása miatt több szakmacsoportot ki kellett vezetniük az oktatásból. Karsai József igazgató elmondta, arra törekszenek, hogy minél színesebb kínálatot nyújthassanak.

Nagy változást jelent az iskolakezdés az óvodáskor után a gyermek életében - mondta Csehák Hajnalka pszichológus az M1 aktuális csatorna vasárnap délelőtti műsorában.

Hangsúlyozta: azoknál a gyerekeknél, akik most kezdik az iskolát és új közösségbe mennek, nagyon fontos az a fogadóközösség, ahová érkeznek. Könnyebb a helyzete azoknak, akik az óvodából ismert társaikkal együtt ugyanabba az iskolába járnak majd, gyakori tapasztalat, hogy akik nem kedvelték egymást az óvodában, azok is jó viszonyba kerülnek ilyenkor - tette hozzá.     Kiemelte, hogy akik másik közösségbe kerülnek, mindig tele vannak kérdésekkel, szorongással, de a szülők sokat segíthetnek. Például ha elmesélik saját élményeiket, az közelebb hozza a gyermekhez az iskolát, illetve az is segít, ha korábban már látta az intézményt, és nem teljesen idegen környezetben kezdi meg az iskolás éveket.     Azt tanácsolta, hogy a szülők fogadják nyugodtan a változásokat, és biztassák a gyermeküket, hogy tudja majd teljesíteni az elvárásokat.     Csehák Hajnalka hasznosnak nevezte, ha a gyerekszobát közösen rendezik be íróasztallal, székkel, valamint javasolta egy relaxációs sarok kialakítását, amit már akár óvodás korban érdemes létrehozni.

A gyerekek zökkenőmentesebb átállása érdekében a Dabasi Kossuth Lajos Általános Iskolában augusztban két hetes iskolaelőkészítő tábort szerveztek a leendő első osztályosok részére. Az ügyességi- és kreatív feladatok mellett már elkezdték a digitális oktatás alapjait is letenni, hogy ezzel is felkészüljenek a 2020/21-es tanév esetleges digitális munkarendre való átállási protokolljára.

Új, parkosított közterületeket hoznának létre Gyálon. Két helyszínen is játszóteret, futókört építenének az első tervek szerint, azonban ezt a lakossággal egyeztetve hozza majd létre a városvezetés. Pápai Mihály a Williams Televíziónak adott interjújában fejtette ki, hol szeretnék létrehozni a közösségi tereket.

Utastérbe vezetett kipufogógázzal akart öngyilkos lenni egy férfi Üllőn. Augusztus 20-án bejelentés érkezett az üllői rendőrségre egy az autójában mozdulatlanul ülő férfiról. A helyszínre érkező rendőrök látták, hogy a kocsi kipufogócsövét bevezették egy slagon keresztül az utastérbe.A rendőrök az öngyilkossági kísérletet meghiúsítandó a csövet kitépték, az autó ablakát betörték. Egyikük bemászott a gázzal telt utastérbe, és belülről kinyitva az ajtót megmentették a férfit.

Az illető már eszméletlen volt, de még élt. A mentők a férfit kórházba szállították.