Az új tűzoltószertárra gyűjtenek az ócsai önkéntes tűzoltók. 2019-ben egy ócsai cég vállalta, hogy szerkezetkész állapotba hozza az új szertárat teljesen térítésmentesen. Ehhez az egyesületnek el kellett készíteni a tervdokumentációt, az alaptestet, illetve be kell szerezni a garázskapukat, kiépíteni a gépészetet. A tervekre több mint 3 millió forintot költöttek és az alaptest is elkészült közel 800 ezer forintból. 2019 óta jelentősen nőttek az építőanyagárak és a munkadíjak. Az ócsai cég továbbra is fenntartja, hogy ingyenesen elkészíti az acélvázat a szertárhoz. Az Ócsa Önkéntes Tűzoltó Egyesület továbbra is várja a felajánlásokat, hogy elkészülhessen a szertár. Bulátkó Csabát, az Ócsa ÖTE elnökét hallják.
A MOL aszfaltozta le a vecsési olajkútjától vezető elkerülő utat Vecsésen. A Budai-Nagy Antal utca Sándor-tanyáig tartó végéig az önkormányzat korábban aszfaltos utat létesített, hogy a sporttelepre tartók kifogástalan minőségű úton járhassanak. Tavaly év végén a MOL olajat talált a környéken, ami a tartályos teherautók számát megnövelte, ezért az önkormányzat arra kérte az olajipari vállalatot, hogy segítsen olyan utat építeni, ami elkerüli a lakott részeket. A MOL azonban úgy döntött, saját forrásból építi meg azt az útszakaszt, amellyel elkerülhető a lakott városrész. Szlahó Csaba polgármester Vecsés hivatalos facebook oldalán számolt be az út elkészültéről.
Ösztöndíjat kaptak a kitűnő tanulók Tatárszentgyörgyön. Júliusban strandolással, ebéddel, a tanév kezdete előtt pedig 20 ezer Ft-os támogatással és oklevéllel ismerte el a diákok munkáját az önkormányzat.
Állatvédelmi oktatás indul tanároknak és szülőknek. A gyermekkori állatkínzás létező jelenség, amiből felnőttkori bántalmazás lehet. Dr. Koska Hedvig állatorvos arról beszélt, muszáj oktatási keretek között foglalkozni a témával.
A tanév indulásával számos autóbuszjárat menetrendje megváltozott. A tanítási napokon 15:37-kor Dabas, Gimnázium megállóhelyről induló járat 3 perccel később, 15:40-kor indul, és a Dabasi szőlőkhöz 16:03-kor érkezik. Új járat indul a Dabas, Gimnázium megállóhelyről tanítási napokon 15:45-kor, amely Bugyi, Piac térre 16:17-kor érkezik. Az Ócsa vasútállomástól tanítási napokon 14:00-kor induló járat 15 perccel később, 14:15-kor indul, és Örkény vasútállomáshoz 15:15-kor érkezik. A Örkény vasútállomástól tanítási napokon 15:00-kor induló járat 15 perccel később, 15:15-kor indul, és a dabasi gimnáziumhoz 15:38-kor érkezik. A munkanapokon 4:50-kor Csévharaszt, Autóbusz-fordulótól induló járat 10 perccel később, 5:00-kor indul és Monor vasútállomáshoz 5:22-kor érkezik.
A Homokhátság talajvízkészletét veszélyeztetik leginkább a klímaváltozás káros hatásai - mondta Kajner Péter, a WWF Magyarország Élő folyók programjának szakértője. A WWF szakértője rámutatott arra, hogy a szárazság kialakulásának történelmi gyökerei vannak, azonban a 20. század végére vált tragikussá a helyzet. A Homokhátság területén már a 19. század második felében és a 30-as években is tapasztaltak vízhiányos periódusokat. Ugyanakkor a 20. század elején még körülbelül hatszáz tó volt a régióban. Ezek közül a legtöbb már eltűnt, és a felszíni vízkészletek jelentős mértékben lecsökkentek. Az 1971–2000 közötti időszakhoz képest a talajvízszint számottevően mérséklődött, a Homokhátság legnagyobb részén a korábbi 0-2 méteres mélységtől 1-2 méterrel (a magasabban fekvő területeken 3-5 méterrel) lejjebb süllyedt. Ennek oka részben az időjárás, részben az emberi tevékenység. Jelenleg vízpótlást célzó műszaki tervezés zajlik a kormány kezdeményezésére, amelyben több térségbeli település is érintett.