• hirek.png

Egy ideig nem újítják fel a 142-es, Budapest-Lajosmizse vasútvonalat. A Telex birtokába jutott egy projektlista, amely Lázár János építési és beruházási miniszter megjegyzéseit tartalmazza az állami beruházásokkal kapcsolatban. A listán szerepel a Budapest-Lajosmizse vasútvonal is, amely a “Lezárni” bejegyzést kapta. A dokumentumból kiderül, hogy a projekt 15%-os készültségi szinten áll, amely leginkább a tervezési munkák megkezdését jelenti. Ugyancsak le kell zárni a H6-os ráckevei HÉV-vonal rekonstrukcióját. Nem valósulhatnak meg a Pest Vármegyei agglomerációs P+R és B+R parkolók sem, továbbá az agglomerációs kerékpáros hálózati stratégia sem. A Ráckevei-Duna revitalizációja azonban továbbra is a megvalósítható projektek között szerepel. Az RSD teljes hosszán szeretnék azonosítani a szükséges munkákat az élővilág megóvásához, az ökológiai, természeti, értékek, a vízfelület, az úszóláp védelméhez, a pusztuló holtágak megmentéséhez, valamint hogy a folyóág továbbra is biztosítsa a mezőgazdaság számára az öntözővíz-ellátást, a halastavak vízellátását. A revitalizáció fontos célja, hogy a Soroksári-Duna betölthesse azt a társadalmi szerepet is, amelyre alkalmas, hogy sportolni, strandolni, sétálni, kerékpározni, kikapcsolódni is lehessen a folyóág különböző szakaszai mentén.

Mától megszűnt a Pest Vármegyei Kormányhivatal alsónémedi kirendeltségének ügyfélfogadása. Az ügyintézésre legközelebb Ócsán a Kormányablakban van lehetőség. Ezen kívül adott esetben a Kormányablabuszokon lehet ügyet intézni. Néhány helyen, például Inárcson az úgynevezett KIOSK segíti az ügyek intézését. Ennek segítségével az automatizálható feladatokat önállóan, hatósági környezetben, de ügyintézők nélkül is elkezdhetik vagy lefolytathatják a lakosok. Az ilyen állomásokon lehet például erkölcsi bizonyítványt igényelni, jogosítványt pótolni vagy akár személyi igazolványt igényelni.

31,8 millió forint rezsitámogatást kapott Délegyháza a kormánytól. A gáz ára 7-8-szorosára, az áram ára 2-3-szorosára emelkedik a település intézményeiben. Riebl Antal polgármester az elsők között vezette be a helyi hivatalban és intézményekben az új munkarendet, hogy az közintézmények a lehető legnagyobb megtakarítást érhessék el.

A legjobb 8 közé került a Dabas KC a Magyar Kupában. A 4. fordulóban a PLER volt az ellenfél. A találkozó hazai gólokkal kezdődött és kellett egy kis idő, amíg a dabasiak felvették a ritmust. A félidő közepén jött a fordulópont és a 26. percben először mutatott dabasi vezetést az eredményjelző. Az utolsó négy és fél percben 6 gól esett egyenlő megoszlásban, így a szünetre minimális előnnyel mehettek a dabasiak. A második félidőt is a hazaiak kezdték jobban. A kezdeti megtorpanás után már sikerült menedzselni a játékot és fokozatosan növelni a különbséget. A PLER jól küzdött, de a hajrában kijött a két csapat közti különbség és végül 32:25 arányban sikerült megnyerni a mérkőzést és bejutni a Magyar Kupa legjobb 8 csapata közé a Dabas KC-nek..

Fűtéstámogatást vezettek be Dánszentmiklóson. A fűtési támogatás pénzbeli támogatás, amelyet az önkormányzat azon személyek részére nyújt, akik számára a megnövekedett fűtési költségek kifizetése létfenntartási problémákat okozhat. A fűtési támogatást az önkormányzat a téli fűtési időszakban, december 1. napjától március 31. napjáig, négy hónap időtartamra nyújtja. A támogatás összege havi 5000 Ft. Nem jogosult fűtési támogatásra az, aki a tárgyévben tűzifa támogatásban részesült és a fűtési támogatásban részesülő személy a tárgyévben nem jogosult tűzifa támogatásra.

Menetrendi kérdőívet tett közzé Táborfalva Önkormányzata. A jelenlegi vasúti és autóbuszos menetrend szinte semmilyen hivatásforgalmi igényt nem szolgál ki Kecskemét irányába. A MERCEDES-gyár járatán kívül az első autóbusz 7:40-kor, az első vonat pedig 7:42-kor érkezik Táborfalva felől Kecskemétre. Sokan ezért munkát vállalni, vagy iskolát választani is Budapest felé kényszerülnek. A felmérés célja, hogy a helyiek utazási igényeire szabva menetrendi javaslatot küldjenek az Építési és Közlekedési Minisztérium felé, hogy a későbbiekben egy esetlegesen bevezetésre kerülő új vasúti menetrend során figyelembe vegyék azokat. A 142-es blog készített egy összesítést, amely szerint a lajosmizsei vasútvonalon a hivatásforgalom a jelentős, napi utasforgalma körülbelül 5000 fő. Míg napközben és késő este alig néhány tucat ember utazik egy-egy járaton, addig a csúcsidei vonatoknál akár 300-nál is több utas tartózkodik a szerelvényeken. A blog becslése szerint a 7:42-kor a Nyugati pályaudvarra érkező vonatról nagyjából napi 100-120 ember száll le. Zuglóban közel 100 leszálló van az ingavonatról. Kőbánya-Kispesten már a kora délutáni órákban is sokan szállnak fel a Lajosmizsére tartó szerelvényekre, a Nyugatiból közel 50%-os kihasználtsággal érkeznek a vonatok. Kispesten tovább nő a felszállók száma, a környező üzemek, a munkásszálló és az iskolák látják el utasokkal a kis kapacitású szerelvényeket. Az utolsó Pest vármegyei állomás Táborfalva, itt száll le az utolsó 10-30 utas, ugyanis Lajosmizséről nincsenek vonatok Kecskemétre.