Mától 15%-ra nő a kötelező akciózás mértéke a szupermarketekben és kiterjesztik az akciózásban résztvevő termékek körét. A kormány június elsejével vezette be a kötelező akciózást a kiskereskedelmi üzletekben. A fontosabb élelmiszereket 20 termékkategóriába sorolták, a boltoknak ezekből a kategóriákból kell választaniuk egy-egy terméket, amit a kötelező árleszállítást megelőző 30 napban tapasztalt legalacsonyabb árnál legalább 10 százalékkal olcsóbban kell árulniuk. Mától megszűnt az ársapka is, amely a kötelező akciózás miatt értelmét vesztette. Az ársapka mesterséges beavatkozás volt a piaci folyamatokba, amelyet azért vezették be, hogy kordában tartsák az inflációt. Az ársapkák hosszabb ideig tartó fenntartásával azonban életbe lépnek olyan piaci mechanizmusok, amelyek más termékek árának emelkedéséhez vezettek. Kulik Zoltán, a Vitafort Zrt. vezérigazgatója a tej és tejtermékek példáján keresztül mutatta be a folyamatot.