Tovább romlanak a pályaparaméterek az ország egyes vasútvonalain, így a 142-es vonalon Hetényegyháza és Kecskemét között kell hosszabb menetidővel számolni a 2023/24-es menetrendi évben. A MÁV jelentős pluszkiadásokkal néz szembe, ugyanis néhány éve a pandémia, most pedig az ukrajnai háború miatt megemelkedett vontatási energiaárak vonják el a pénzt a felújítástól. Ahogyan arról korábban beszámoltunk, nem hivatalos információk szerint szeptembertől csak Örkényig járhatnak a vonatok, megszűnhetnek a Budapestről Lajosmizsén át Kecskemétig közlekedő járaatok. Így Táborfalva és Lajosmizse még távolabb kerülne a fővárostól, annak ellenére, hogy a most bevezetett vármegye bérletnek pont a táborfalvaiak lennének a legnagyobb nyertesei. Szerkesztőségünkbe várjuk a héten Pánczél Károly országgyűlési képviselőt, akivel többek között erről is beszélgetünk majd.