Kisebb motorvonatok járnak október eleje óta azon agglomerációs vonalakon, ahol ezt az utasszám megengedi. Az energiaárak drasztikus megugrása nemcsak nehéz helyzetbe hozza a vasútvállalatokat, de megváltoztatja a korábbi költségviszonyokat is, így érdemes lehet átalakítani a járművek működtetésének rendjét. A MÁV-START 2021 szeptemberében 36 forintot fizetett 1 kilowattóra villamos energiáért, idén szeptemberben a nyolcszorosát, 288 forintot - írja Vitézy Dávid. A Technológiai és Ipari Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára szerint október 3-tól menetrendváltásig, azaz idén december 10-ig a számítások alapján 122 millió forint megtakarítást hoznak ezek a változások. Ennek tükrében a Budapest–Monor (100a) vonalon napi 4 vonat Kiss helyett szóló Flirt szerelvény közlekedik.