Mától augusztus 28-ig Kőbánya-Kispest - Dabas között vonatpótló autóbuszok közlekednek útátjáró átépítés miatt. Dabas és Lajosmizse között a vonatok közlekedni fognak, de az alapmenetrendtől eltérően, 30 perccel eltolva, ugyanis a vágányzári menetrend a budapesti érkezéshez és induláshoz lett hangolva. A módosított menetrend kiterjed a Lajosmizse - Kecskemét közti szakaszra is. A 142-es blog korábban készített egy összefoglalót a vonal sorsáról annak kapcsán, hogy újra középpontba került a villamosítás. A lajosmizsei vasútvonal nagyobb volumenű felújítása, valamint a teljes villamosítása már a hetvenes évek elején szóba került. Így kívánták tehermentesíteni a már akkor is túlterhelt ceglédi vasútvonalat. A nyolcvanas évek végén átépítették Ócsa és Dabas állomásokat. Ekkor kapták meg a ma is ismert formájukat. A két állomást új vágányokkal bővítették ki és széles peronokat is kaptak. A fejlődés ezután megállt. A következő kapavágás 2012-ben történt, amikor felújították Gyál és Inárcs-Kakucs állomásokat. Most újra napirendre került a fejlesztés. Az elképzelések szerint a 142-es vonalat szakaszosan kétvágányúsítják és villamosítják, ezáltal a lajosmizsei vonatok 80-120 km/h-val közlekedhetnek majd. A belső szakaszon 10-15 percenként, a külső szakaszon 30 percenként fognak járatok indulni Budapest felé.