• hirek.png

Hosszas várakozásra számíthatnak azok, akik a fővárosi kormányablakoknál kívánnak időpontot foglalni személyi okmányaik megújítására, sőt: a Pest megyei településeken, sem jobb a jelenlegi helyzet, ami a pandémia alatti elkényelmesedés eredménye.

Mivel a hazánkban 2020 februárjában felbukkanó koronavírus jelenléte óta szinte folyamatos járványügyi veszélyhelyzet van érvényben Magyarországon, a lejáró okmányok érvényességét a járványügyi intézkedések végét követő 120 nappal hosszabbították meg – ez a jelen állás szerint június 1-jéig van érvényben.

Amennyiben személyazonosító okmányaink, vagyis a személyi igazolványunk, illetve a vezetői engedélyünk, valamint az útlevelünk május 31-ig lejárt,  azok érvényessége 2022. június 30. után már nem hosszabbodik meg – ráadásul mindez csak határainkon belül érvényes: lejárt, igaz, belföldön a veszélyhelyzet miatt még érvényben lévő okmányokkal az Európai Unión belül sem lehet külföldi országokba látogatni.

A Belügyminisztérium kimutatása szerint időpontot is szinte csak Budapesten és Pest megyében foglaltak 2021-ben: adataik alapján 51 ezer esetben adtak ki előzetes időpontot, aminek 55 százaléka volt Pest megyében, 38 százaléka Budapesten. Míg korábban egy-két héten belül lehetett szabad időpontot találni, ma már akár két hónapot is várni kell egy olyan ügy elintézésére, amely állampolgári kötelesség. 

Ami a diákigazolványokat illeti, ahogy az Oktatási Hivatal honlapján olvasható, a 2019/2020-as tanév matricái a veszélyhelyzet végig, 2022. június 30-ig érvényesek – érkezett a tájékoztatás az illetékes kormányablaktól.

 Vételkorzetünkben Dabason a legkorábban május 16 -ra, Ócsán május 23-ra, még Monoron csak június 6-ra talált szerkesztőségünk szabad, foglalható időpontot az okmányok megújítására. Ezen a héten egyébként április 27 - én Felsőpakonyra látogat majd a mobil kormányablak busz, a Szabó Magda Könyvtár és Kozosségi ház parkolójába, ahol 12-16 óra kozott lesz lehetőség ügyeket intézni.