• hirek.png

Dunavarsány, Dunaharaszti, Délegyháza több infrastrukturális fejlesztéssel lesz gazdagabb a Budapest-Belgrád vasútvonal felújítása után. A Budapest-Belgrád vasútvonal a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiával összhangban a vasúti teherszállítás bővítésén túl a Délegyházáig 15, Kunszentmiklós-Tassig 30 perces elővárosi HÉV-közlekedés bevezetését és infrastrukturális feltételeinek megteremtését is célozza. A mostani döntés értelmében a kormány elkezdte a projekt során kiépítendő zajvédelmi eszközök vizsgálatát, emellett a Soroksár–Kunszentmiklós-Tass vonalszakaszon – az eddigi terveken felül – további 240 darabbal növelné a P+R parkolók és további 300 darabbal a B+R kerékpártárolók számát, valamint az állomási előtereket is megújítaná – írja a Portfolió. Soroksár állomáson a peronaluljáró meghosszabbítása, Dunaharasztiban kerékpáros-gyalogos aluljáró, valamint a Határi úti különszintű közúti felüljáró építése, a Temető úti közúti aluljáró építése várható. Dunavarsányban a Szabadkai útnál útátjárót egészítik ki gyalogos-kerékpáros átjáróval és felálló sávokkal, gyalogos-kerékpáros aluljárót építenek a peronnál, a Halász Lajosné úti átjáró kapacitását növelik plusz sáv építésével. Délegyházán meghosszabbítják a peronaluljárót. Dunavarsányban ezen kívül összekötő utakat építenek: az 51. és 5202. számú utakat különszintű vasúti átvezetéssel kötik össze  Dunavarsány és Délegyháza határán, valamint megépítik a Dunavarsány északi bekötő utat.