• hirek.png

A Kormány kiterjeszti a Budapest–Lajosmizse vasútvonal fejlesztését a  Lajosmizse–Kecskemét szakaszra is, így a 142-es menetrendi mezőbe sorolt teljes vonalat villamosítani lehet, akadálymentesek lehetnek az állomások és a megállók, illetve mindenhol megújulhat a pálya. A 142. számú vonal a Budapestre bejövő 11 elővárosi szakasz közül jelenleg a legrosszabb állapotú, az egyetlen dízelvontatású, éppen ezért messze a lehetőségek alatt teljesít. A fővároshoz közeli jelentősebb települések (Gyál, Ócsa, Inárcs, Dabas) munkavállalóinak, iskolásainak jelentős része Budapestre ingázik), de Dabastól délre már Kecskemét vonzása is egyre jelentősebb. Hivatalosan Lajosmizsénél véget ér a budapesti elővárosi vasúti zóna, mégis hiba lenne a vasútvonalat nem egységként, egyben kezelni. A Kormány biztosítja a 740 millió forintot a 25 kilométeres szakasz fejlesztésének előkészítésére, tervezésére is. Vitézy Dávid a BFK igazgatója már a május végi online lakossági fórum összefoglalójában említette, hogy több megkeresést kaptak ebben a témában.