• hirek.png

Megjelent a közbeszerzési felhívás a Budapest-Lajosmizse vasútvonal felújítására. Ez az egyik legrosszabb állapotú elővárosi vasútvonal, amely része a nagyszabású agglomerációs vasútfejlesztési stratégiának. A fővárosba vezető vasutak közül mostanra már csak ez a vonal és a váci maradtak végig egyvágányúak. Egyéb műszaki és utaskényelmi paraméterei is rosszak, a vonal messze potenciálja alatt teljesít. A lajosmizsei vasutat ráadásul eddig még nem is villamosították, a pálya zömén 40 km/órás sebességkorlátozás van érvényben, mindössze óránként tudnak vonatokat indítani egy irányba. A megállóhelyek szolgáltatásai sem felelnek meg a mai követelményeknek, nem akadálymentesek és hiányoznak az autóparkolók és kerékpártárolók, de néhol a megállók elhelyezkedése is rossz az utasok számára. A Budapest Fejlesztési Központ irányításával elkészített Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia modellezése alapján a felújítást követően a lajosmizsei vonalon háromszorosára-négyszeresére nőhet az utasszám. Ez a déli agglomerációból autók tízezreitől kímélheti meg Budapestet és teheti kényelmesebbé az ingázást. A beruházások Budapest külső kerületeinek és az agglomeráció településeinek egyaránt jelentős fejlődést jelenthetnek, hiszen mai szintbeli vasúti útátjárókat váltanak ki, új vasúti megállókat létesítenek, kétvágányosítják a ma csak egy sínpáron működő elővárosi vonalakat. Cél, hogy a Budapesthez közeli legbelső szakaszon 10-15, a külső szakaszokon 30 perces járatkövetést kínáljanak Lajosmizse felől is.