A Budapest-Lajosmizse vasútvonal is szóba került a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia konferencián. A Stratégiában rögzített fejlesztési koncepció szerint Gyáltól 15, Lajosmizsétől 30 percenként indulnának a vonatok, Ócsa zónahatárral elkezdődhet a zónázó jellegű közlekedés is. Ez, a szintbeli közúti keresztezések kétszintűvé alakítása és a pálya felújítása lényegesen gyorsabb közlekedést, az új megállóhelyek a XVIII. és XIX. kerület jobb kiszolgálását tenné lehetővé. Az Üllői út térségében a vasút lesüllyesztése is vizsgálandó lehetőség. Az állomások akadálymentesítése, autóparkolók és kerékpártárolók létesítése a tervek szerint tovább növeli majd a vonal színvonalát. Gyorgyovics Krisztián, a 142-es blog szerzője volt rádiónk vendége, aki azt mondta, valószínűleg lenne igény arra, hogy egészen Kecskemétig járjanak a vonatok.