Három hónappal, március 1. helyett május végéig meghosszabbította a UPC-s webmail elérhetőségét a Vodafone Magyarország Zrt. a szolgáltatást használó ügyfeleinek a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH), valamint a média- és hírközlési biztos közbenjárásának köszönhetően. Emellett a cég segítséget nyújt az új e-mail-fiókok létrehozásában és az adatmentésben - közölte az NMHH az MTI-vel.
Az NMHH közleményében felidézik: a Vodafone 2019 nyarán vásárolta fel a UPC Magyarország Kft.-t, de az e-mail-szolgáltatást jogutódként a jövőben már nem tudja fenntartani, mivel nem jogosult a korábbi, a UPC-hez köthető mailcímek és a levelezőrendszer informatikai hátterének használatára.
Mind a Vodafone, mind az NMHH törekszik arra, hogy a szolgáltatás megszűnése minél kevesebb kellemetlenséget jelentsen az előfizetőknek, de sem a hatóságnak, sem a biztosnak nincs lehetősége arra, hogy megakadályozza egy szolgáltatás kivezetését.
A Vodafone Magyarország az MTI-vel azt közölte: a tavalyi év második felében jelentették be, hogy a UPC Magyarország felvásárlását követően a korábbi tulajdonos Liberty Global korlátozott ideig engedélyezte a UPC Magyarországhoz köthető e-mail címek és webmail infrastruktúra - így a upcmail.hu és chello.hu, továbbá a monornet.hu és upctelekom.hu webmail szolgáltatások - használatát. Mivel jogilag nincs lehetőség arra, hogy a fenti e-mail fiókok ezt követően is működhessenek, a Vodafone Magyarország 2021. március 1-jén megszünteti a UPC-től átvett webmail szolgáltatást, de a hozzáférés és a tartalmak 3 hónappal tovább állnak majd a felhasználók rendelkezésére.