Eb összeírás kezdődik február 1-jétől Ócsán. Az összeírás célja a jogszabályban előírt ebrendészeti feladatok ellátása, és a veszettség elleni járványvédelmi megelőzés.
Jogszabály előírja, hogy az eb tulajdonosa az ebösszeíráshoz az azonosító adatokat köteles – a tartás helye szerinti – önkormányzat rendelkezésére bocsátani. Az adatszolgáltatás megkönnyítése érdekében nyomtatvány áll rendelkezésre „Ebösszeíró adatlap” címmel, amelyet ebenként egy példányban szükséges kitölteni. A nyomtatvány letölthető az www.ocsa.hu webcímen, illetve beszerezhető hivatali ügyintézési időben az Ócsai Polgármesteri Hivatal információs pultjánál. A kitöltött és aláírt íveket az ócsai Polgármesteri Hivatal információs pultjánál lévő gyűjtőládába kell elhelyezni, vagy postai úton visszaküldeni, de lehetőség van elektronikus úton, szkennelt formában e-mailben eljuttatni a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címre. A korábbi ebösszeíráskor bejelentett ebeket is ismételten be kell jelenteni, illetve amennyiben a korábbi ebösszeírás óta a kutya elpusztult, az arra vonatkozó nyilatkozatot is meg kell tenni.
A bejelentőlap leadásának határideje május 31-e.