• hirek.png

Pest megyében kapják az egyik legmagasabb fizetést az emberek a Pénzcentrum szerint. A NAV adatai szerint 2019-ben bruttó 295 ezer forint volt az átlagos havi kereset, ami nettó havi 200 ezer forintot jelentett. A Nyugat- és a Közép-Dunántúli régióban átlag felett kerestek a munkavállalók, míg a Dél-Dunántúlon és az északkeleti megyékben jóval az átlag országos alatti a kereset. Megyék tekintetében a legmagasabb érték Pest és Győr-Moson-Sopron megyében volt, ahol havi 223 ezer forintot kerestek.

Csalók járnak Inárcson. Dr. Gál Imre polgármester bejegyzésben tette közzé a Facebookon, hogy idegenek házalnak a településen és különböző indokokkal csengetnek be a házakhoz. Az önkormányzat nem ellenőrzi az egészségügyi szolgáltatásokat, nem végzez semmiféle felmérést a házi segítségnyújtásban részesülők között. A polgármester arra kéri a lakosságot, különösen az idősebb korosztályt, hogy fokozottan ügyeljenek arra, kit engednek be otthonaikba!

Hűtőautót kaptak az újlengyeli polgárőrök. A Napelem Zounok Kft. a járványhelyzet miatt úgy döntött, megszünteti egyik üzletágát, ahol fennmaradt egy hűthető terű kisteherautó. A cég ismeri az újlengyeli polgárőrök tevékenységét, azért úgy döntött, nekik ajándékozta a 600 ezer forint értékű járművet. Szilvási Ferenc, a Napelem Zounok Kft. ügyvezető tulajdonosa az átadáson azt mondta, színvonalasnak találta a polgárőrök eddigi rendezvényeit, ezért úgy gondolja, a hűtőkocsi jó szolgálatot fog tenni ilyen esetekben, sőt, akár hűtést igénylő orvosi eszközök szállítására is használható lehet.

A HVG összesítse szerint a Budapest-Lajosmizse vasútvonal a hetedik legproblémásabb az éves országos  összesítésben. Egy szempontrendszer alapján pontozták a hibákat, amelyek összesítése alapján a 142-es vasútvonal 30 pontot kapott. Pontot ért, ha kimaradt vonat, vagy 1 óránál többet késett. Az időjárás vagy baleset okozta késések, járatkimaradások nem kaptak pontot, hiszen azt nem a MÁV-on kell számon kérni. A legtöbb pontot egyébként a Budapest-Debrecen-Záhony vonal szerezte: ott 111,5 pontot osztottak ki.

A 2020-as év legextrémebb hibája is a Budapest-Lajosmizse vasútvonalhoz köthető. November 25-én Felsőpakonynál egy személyvonat a nyílt pályán elhagyta két kocsiját, amelyet a mozdonyvezető csak a következő állomáson vett észre.

A tegnapi napon az extrém hideg miatt síntörés volt Kőbánya-Kispestnél, így délelőtt nem mentek vonatok a Nyugatiba.

Leégett egy lakóház tegnap Táborfalván. A Szeles utcában a lajosmizsei önkéntes és a dabasi hivatásos tűzoltók oltották el a lángokat. A 80 nm-es, könnyűszerkezetes ház lakhatatlanná vált, így az ott lakó két fő egyelőre hozzátartozóknál száll meg.

A téli idővel beindult a kátyúszezon is, a kátyúkárok kétharmadát az első negyedévben jelentik a gépjármű-tulajdonosok - hívta fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége. A szervezet hétfői közleménye szerint a téli időjárás jelentősen megnövelte az országban található kátyúk számát, már százezres nagyságrendben fordulnak elő kockázatos úthibák a közutakon   A kátyúkárok nagy része defekt, az ilyen esetek egy részében a felnit is javítani kell. Emellett gyakran előfordul, hogy a futómű is sérül, és szélsőséges esetben személyi sérülés is bekövetkezhet.  Kátyúbiztosítás hiányában az autósoknak az illetékes útkezelőnél kell bejelenteniük a kárt. Lakott területen kívül ez a Magyar Közút Zrt., míg lakott területen belül ilyen ügyekben az adott önkormányzat megfelelő szerve, illetve Budapest fő- és tömegközlekedési útjain a Budapest Közút Zrt. az illetékes. Az elbírálás során ezek az útkezelők a nem megfelelően dokumentált kártérítési igényeket általában elutasítják, de esélytelenül próbálkoznak azok is, akik úthibára figyelmeztető jelzőtáblával ellátott útszakaszon szenvedtek ilyen balesetet - jelezte a biztosítási szervezet.   A közlemény szerint a kátyúkkal kapcsolatos kártérítési igényeknek csak a felét fogadják el az illetékes útkezelők.