Talapka Józsefné, az Ócsai Bolyai János Gimnázium igazgatója kapta idén a Pro Urbe díjat Ócsán. Talapka Józsefné 1982. augusztus 1-től 40 éven keresztül volt tanára, az utóbbi 12 évben pedig intézményvezetője az iskolának. A gimnázium pedagógusaként pozitív és haladó gondolkodású személyiségével mind a kollégák, mind a diákok és szülők elismerését, tiszteletét kivívta. Kezdetben szaktanárként magyar irodalmat, nyelvtant és történelmet tanított. Nevelő és oktató munkájában mindig az igényességr e, következetességre törekedett. Talapka Józsefné a tanév végén elbúcsúzott a pedagógusi pályától, nyugállományba vonult. Bukodi Károly polgármestert hallják.
Tanítói és iskolaőri állást hirdet a Dabasi Kossuth Lajos Általános Iskola. Az intézményben jelenleg van elég pedagógus, így egyetlen tanítói állásra lehet pályázni. Utóbbira eddig nem volt példa, most sem a diákság miatt keresik, hanem azért, mert az intézmény több bejárattal rendelkezik, napközben többször előfordul, hogy nem az iskolához tartozó látogatók érkeznek ügyintézés végett. Az iskolaőr a látogatók mozgását kontrollálja elsősorban - mondta Tamás Roland intézményvezető.
Eloltották a tüzet, átvizsgálták a területet a tűzoltók a múlt csütörtökön kezdődött, 2800 hektárt érintő területen Táborfalva, Örkény, Tatárszentgyörgy és Dabas között. A természetben keletkezett kár jelentős, viszont senki sem sérült meg a katasztrófavédelem információi szerint, és lakóépületek sem károsodtak. A tűzoltók munkáját az érkező eső is segítette. Az érintett települések polgármesterei köszönetüket fejezték ki a szakembereknek, a gazdáknak, a különböző rendvédelmi szerveknek és a civileknek, akik segítették az oltásban résztvevők ellátását.
Átadták a díszpolgári címet, a legjobb sportolónak járó elismerést augusztus 20-án Gyálon. A városi kitüntetéseket minden évben a nyár végi nemzeti ünnepen adják át. Pápai Mihály polgármester ismertette a díjazottakat.
Mától augusztus 28-ig Kőbánya-Kispest - Dabas között vonatpótló autóbuszok közlekednek útátjáró átépítés miatt. Dabas és Lajosmizse között a vonatok közlekedni fognak, de az alapmenetrendtől eltérően, 30 perccel eltolva, ugyanis a vágányzári menetrend a budapesti érkezéshez és induláshoz lett hangolva. A módosított menetrend kiterjed a Lajosmizse - Kecskemét közti szakaszra is. A 142-es blog korábban készített egy összefoglalót a vonal sorsáról annak kapcsán, hogy újra középpontba került a villamosítás. A lajosmizsei vasútvonal nagyobb volumenű felújítása, valamint a teljes villamosítása már a hetvenes évek elején szóba került. Így kívánták tehermentesíteni a már akkor is túlterhelt ceglédi vasútvonalat. A nyolcvanas évek végén átépítették Ócsa és Dabas állomásokat. Ekkor kapták meg a ma is ismert formájukat. A két állomást új vágányokkal bővítették ki és széles peronokat is kaptak. A fejlődés ezután megállt. A következő kapavágás 2012-ben történt, amikor felújították Gyál és Inárcs-Kakucs állomásokat. Most újra napirendre került a fejlesztés. Az elképzelések szerint a 142-es vonalat szakaszosan kétvágányúsítják és villamosítják, ezáltal a lajosmizsei vonatok 80-120 km/h-val közlekedhetnek majd. A belső szakaszon 10-15 percenként, a külső szakaszon 30 percenként fognak járatok indulni Budapest felé.
Sikerült megmenteni a Dabas-Sári Tabáni u. 59. szám előtt lévő villanyoszlop fészkében egyedül maradt kis gólyát. A gólyák világa csoportba feltett segítségkérésre azonnal megmozdult a csapat és a Bird Mánia Madárpark és Természetvédelmi Mentőközponttól kijött a szakember és megmentette a madarat, akit a szülei magára hagytak. Pár nap múlva Újhartyánban egy gyár udvarán is találtak egy gólyát, amelyik nem tudott elrepülni. Ugyanez a szervezet magához vette és már Dömösön, a többi, hasonló madárral együtt gyógyul.