• hirek.png

Közel 100 éve épült a Tassi-zsilip a Ráckevei-Dunán, a Csepel-sziget déli csúcsánál. A hajózsilip teljes hossza 114 m, a kamrája 85 m hosszú és 12 m széles, a legnagyobb átzsilipelhető hajó 1300 tonnás uszály. Az 1838-as pesti árvizet követő folyamszabályozási munkák során a Duna ráckevei ágát Pestszenterzsébet magasságában lezárták, azonban a későbbi árvizek a Duna-ágat alulról továbbra is elöntötték. 1904-ben törvényt hoztak a teljes Duna-ág rendezéséről, 1910-ben pedig elkezdték a felső torkolatnál a Kvassay-zsilip építését. Az alsó torkolati műtárgyak, így a hajózsilip, a vízerőmű és vízleeresztő zsilip építése Tassnál 1926–1928 között folytak. A 2013. júniusi árvíz során félő volt, hogy a Tassi-zsilip megsérül, esetleg elmozdul, ugyanis akkora vízhullám terhelést még sohasem szenvedett.

Készül Örkény középtávú fejlesztési terve. A város középtávú fejlesztési tervének elkészítése - amely biztosítja, hogy a pályázati felhívásokhoz szükséges stratégiai dokumentumok rendelkezésre álljanak - Pest Megye Önkormányzatának támogatásával folyamatban van. A tervezési folyamatról online tájékoztatót tartanak november 18-án 15 órakor. A fórum keretében bemutatják a tervezés folyamatát, célját, eddig elkészített tartalmának összegzését, valamint a résztvevőknek lehetőséget biztosítanak a települést érintő fejlesztési javaslataik, véleményük megosztására. A fórum belépési linkje Örkény Város facebook oldalán található.

Visszakapta a Sberbank által zárolt pénzének nagy részét Felsőpakony. A Képviselő-testület  elsődleges célja és feladata a település zavartalan működésének biztosítása volt az eddigi időszakban. Magyarország Kormánya átmeneti forrást biztosított a település működéséhez, amíg a bank vissza nem adta a pénzüket. Mint ismert, az Oroszországot sújtó szankciók része, hogy az orosz tulajdonú bank ellen végelszámolást kezdeményeztek. A zárolás áldozatául nemcsak magánszemélyek estek, hanem önkormányzatok is. Őket a Kormány kisegítette, most azonban hozzájuthattak a pénzük jelentős részéhez.

Kerékpárforgalmi hálózati terv készül Vecsésen. A kerékpárforgalmi hálózati terv feladata, hogy felmérje a település és környezete kerékpáros közlekedésének a helyzetét: kerékpáros forgalmát, kerékpározhatóságát, a kerékpáros közlekedést akadályozó tényezőket, és ezek alapján javaslatokat adjon a fejlesztésekre annak érdekében, hogy a kerékpáros közlekedés aránya növekedhessen, és minél többen választhassák mindennapi eszközként a kerékpárt.

Három fő pilléren nyugszik Dánszentmiklóson a takarékoskodás. Az egyik a korszerű fűtési rendszerrel ellátott intézmények hőmérsékletszabályozása, a másik a munkaidő összehúzása, illetve a szociális intézményekben és gyermekintézményekben biztosítják a megfelelő hőmérsékletet, de odafigyelnek a pazarlás kiszűrésére. Sipeki Zsolt polgármester azt mondta, a közvilágítás csökkentésében nem gondolkodnak.

Gondot okoz a sárfelhordás a Magyar Közút Nonprofit Zrt. dabasi üzemmérnöksége területén is. A szántóföldek és a sóderbányák környékén rendszeresek felhordások, amelyek balesetveszélyessé teszik az adott útszakaszt. Rasztik Róbert mérnökségvezető azt mondta, a sofőrök KRESZ-ben előírt kötelessége, hogy a munkagépeket és teherautókat tiszta abroncsokkal vezessék fel a közutakra.