Nem szeretné Gyál polgármestere, ha a városon keresztül haladna a felújított 142-es vasútvonal. Pápai Mihály azzal érvel, hogy a kormányzati tervek szerint Kőbánya-Kispest és Gyál állomások között csúcsidőben 6 vonatpár, csúcsidőn kívül pedig 4 vonatpár közlekedne óránként. Ez azt jelenti, hogy a fejlesztés után Gyálon napi 88 vonatpár, vagyis napi 176 szerelvény közlekedne, szemben a mai 43 szerelvénnyel. Csúcsidőben (nagyjából reggel 6-8 óra között és 17-21 óra között) 6 vonatpárral, vagyis 12 szerelvénnyel kell számolni, aminek következménye, hogy 5 percenként vált pirosra a sorompó, és bénul meg a gyalogos, kerékpáros, autós közlekedés a város szívében éppen akkor, amikor a forgalom is a legnagyobb. Az átjárókban veszteglő autósok miatt romlana a levegő minősége. A vasútvonal ráadásul közel halad a lakóházakhoz. Ekkora vasúti forgalom már indokolja a zajvédelmet. A tervek szerint 3 méter magas zajvédőfal húzódna a vágányok mindkét oldalán a város teljes hosszúságában. Azt javasolják, hogy az új nyomvonal a pestimrei kis állomás előtt kanyarodjon le az M5 autópálya mellé, és az M0 alatt elhaladva térjen vissza a jelenlegi nyomvonalra. Ezt a javaslatot a 18. kerületi városvezetés is támogatja, hiszen ott is településrészeket szakít szét a vasút.
Vitézy Dávid volt közlekedésügyi államtitkár úgy reagált a polgármesterek nyilatkozatára, hogy ha a vasutat elterelik, pont a gyors személyszállítás lényege veszik el a projektből.