Hírek

Kérj egy dalt!

Stáb

Szabó Erika
Műsorvezető
Ordasi Brigitta
Szerkesztő-Műsorvezető
Brigitta Szlúka
Szerkesztő-Műsorvezető
Balogh Ferenc
Műsorvezető
Kisgyörgy Krisztián
Szerkesztő-Műsorvezető
Hende Máté
Műsorvezető
Moldován Ágnes
Hírszerkesztő
Szeltner Mark
Szerkesztő
Balázs Kriszta
Marketing

Menetrendi kérdőívet tett közzé Táborfalva Önkormányzata. A jelenlegi vasúti és autóbuszos menetrend szinte semmilyen hivatásforgalmi igényt nem szolgál ki Kecskemét irányába. A MERCEDES-gyár járatán kívül az első autóbusz 7:40-kor, az első vonat pedig 7:42-kor érkezik Táborfalva felől Kecskemétre. Sokan ezért munkát vállalni, vagy iskolát választani is Budapest felé kényszerülnek. A felmérés célja, hogy a helyiek utazási igényeire szabva menetrendi javaslatot küldjenek az Építési és Közlekedési Minisztérium felé, hogy a későbbiekben egy esetlegesen bevezetésre kerülő új vasúti menetrend során figyelembe vegyék azokat. A 142-es blog készített egy összesítést, amely szerint a lajosmizsei vasútvonalon a hivatásforgalom a jelentős, napi utasforgalma körülbelül 5000 fő. Míg napközben és késő este alig néhány tucat ember utazik egy-egy járaton, addig a csúcsidei vonatoknál akár 300-nál is több utas tartózkodik a szerelvényeken. A blog becslése szerint a 7:42-kor a Nyugati pályaudvarra érkező vonatról nagyjából napi 100-120 ember száll le. Zuglóban közel 100 leszálló van az ingavonatról. Kőbánya-Kispesten már a kora délutáni órákban is sokan szállnak fel a Lajosmizsére tartó szerelvényekre, a Nyugatiból közel 50%-os kihasználtsággal érkeznek a vonatok. Kispesten tovább nő a felszállók száma, a környező üzemek, a munkásszálló és az iskolák látják el utasokkal a kis kapacitású szerelvényeket. Az utolsó Pest vármegyei állomás Táborfalva, itt száll le az utolsó 10-30 utas, ugyanis Lajosmizséről nincsenek vonatok Kecskemétre.